Suverénně největším světovým trhem s elektromobily zůstává Čína. V nejlidnatější zemi světa se v roce 2017 prodalo už více než tři čtvrtě milionu automobilů s elektrickým pohonem. Meziroční nárůst však zdaleka nebyl tak velký, jako v Německu.

Prodej, jak vyplývá ze statistiky zveřejněné nezávislým německým institutem pro automobily a mobilitu CAM se zvýšil ze zhruba půl milionu kusů v roce 2016 na 777 tisíc kusů. Také ve Spojených státech amerických, které jsou druhým nejdůležitějším odbytištěm, statistici nezaznamenali tak velký meziroční skok jako v Německu. Tam se ještě v roce 2016 prodalo jen 25 tisíc elektromobilů (bateriových a plug-in hybridů), zatímco vloni již 54 000 exemplářů.

Tím se Německo dostalo na dohled evropského lídra, kterým je stále Norsko. Loňské prodeje elektrických vozidel se tam zastavily na počtu 62 000, přičemž v roce 2016 činil odbyt tohoto druhu automobilů necelých 45 000.  V celosvětovém žebříčku prodejů elektromobilů zaujímá tato severská země třetí místo, Německo je tedy čtvrté před pátou Velkou Británií a šestou Francií.

Sedmé, i přes velký propad daný změnou státní podpory, zůstalo Holandsko.

Institut zveřejnil i žebříček zemí podle podílu zastoupení elektromobilů mezi nově prodávanými vozy. Zde je suverénní Norsko, kde je podíl přes 39 procent (vloni 29). Druhá je pak Čína s 2,7 procenty (v roce 2016 to bylo 1,8). Následují Velká Británie (1,9), Francie (1,7) a Německo (1,6). Ve Spojených státech se vloni poprvé podíl dostal přes jedno procent (1,1). Právě zde ale analytici, díky zahájení distribuce objednaných Tesel Model 3, se má ale celkový prodej elektromobilů letos z loňských přibližně 200 000 kusů zdvojnásobit.