Jedna z hlavních avizovaných předností prvního elektromobilu značky Porsche nebude v okamžiku zahájení prodejů k dispozici. Jedná se o možnost dobíjení výkonem až 350 kW. Další technická data jsou ovšem špičková.

Zřejmě až do roku 2021 bude možné tento vůz dobíjet maximálně 250 kW. To znamená, že se doba dobíjení baterie o něco prodlouží. Její kapacita bude v závislosti za zvolené verzi buď 80 nebo 96 kWh. Cena této základní verze má činit 90 tisíc dolarů, tedy přibližně 2,5 milionu korun. 

V základní variantě získá Taycan pohon zadních kol a elektromotor s výkonem řádově něco přes tři stovky koňských sil. Verze S pak přidá další desítky. Nabídka ale bude zahrnovat rovněž verzi Carrera 4 a 4S s výkony přes 400 koňských sil. U tohoto vozu se pochopitelně budou elektromotory nacházet u obou náprav.

Již hodně velké dynamické schopnosti nabídne Taycan Turbo. Jeho řidič již získá k dispozici více než šest stovek koní. Součástí výbavy tohoto typu bude také vzduchové odpružení a dvourychlostní převodovka. Maximální rychlost tohoto automobilu dosáhne 261 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na stovku během 3,2 sekundy a homologovaný dojezd více než pět stovek kilometrů.

Turbo S, které stane na prozatímních vrcholu nabídky tohoto typu elektromobilu, získá dokonce více než sedm stovek koňských sil.

K odhalení vozu dojde za necelé dva měsíce na frankfurtském autosalonu. V tuto chvíli již Porsche eviduje 20 000 objednávek. Zpočátku se má ročně smontovat kolem 40 000 Taycanů.

Radek Pecák