Pokud bude příliš horko, nebo naopak zima, nebudou se baterie elektromobilů dobíjet do plna. Smyslem propojení řídicí elektroniky bateriových celků elektromobilů s cloudem, což je řešení, které představila společnost Bosch, je omezit stresové faktory faktory.

Tak by mělo být možné opotřebení baterií až o dvacet procent. Řešení již v současné době v praxi používá čínský poskytovatel mobility Didi ve městě Xiamen.

Nyní se předpokládá, že současně vyráběný typ lithium-iontových bateriích v elektromobilech bude přibližně 500 - 1000 nabíjecích cyklů, což by mělo vystačit na 100 - 160 tisíc kilometrů během osmi až desetiletého používání daného vozu.

Na zkrácení životnosti mají vliv především příliš časté rychlé dobíjení baterie, časté využívání sportovního stylu jízdy nebo vysoké či nízké teploty. Pokud bude baterie připojena na cloud, bude možné neustále vyhodnocovat aktuální stav baterií. Dokonce se tak bude moci přesně stanovit zbývající doba použitelnosti baterie. Navíc bude uživatel dostávat cenné rady, jak se vůz a jeho baterii starat tak, aby ho mohl používat co nejdéle.

Díky tomuto systému se také uživatel vozu včas dozví o tom, že má akumulátor vadu nebo je poškozen. Díky tomu bude možné v příslušném servisu tento nejdražší díl elektromobilu opravit ještě před tím, než by se nevratně poškodil nebo přestal ve vozidle fungovat.

Radek Pecák