Automobilka Mini odhalila podobu a technická data svého prvního elektrického modelu. V porovnání s obdobně velkými městskými vozy, které se představily letos, má baterii s poměrně malou kapacitou.

Zatímco například elektrické verze Peugeotu 208 nebo Opelu Corsa mají v útrobách zabudovanou baterii s kapacitou 50 kWh, Mini Cooper SE, jak z ní oficiální označení této novinky, si musí vystačit s 32,6 kWh. Přesto nezní udávaný dojezd 270 kilometrů úplně špatně.

To je dáno také relativně příznivou hmotností vozu. Mini udává, že vůz bude jen o 145 kilogramů těžší než verze se spalovacím motorem.

V kombinaci s výkonným elektromotorem (135 kW a 270 Nm točivého momentu) to zajišťuje solidní výkonové parametry. Na stokilometrovou rychlost se z klidu auto dostane během 7,3 sekund. Maximální rychlost konstruktéři omezili na 150 km/hod. Pohonné ústrojí je shodné s BMW i3 S. 

Vůz disponuje také konektorem CCS pro nabíjení z rychlých veřejných stanic. Maximální výkon je ovšem pouze 50 kW. To znamená, že na osmdesát procent lze baterii dobít za přibližně pětatřicet minut.

Auto bude mít solidní výbavu. Například lze zmínit dvouzónovou klimatizaci, navigaci, nezávislé topení nebo LED světlomety. Díky umístění baterie v podlaze zůstala zachována shodná velikost zavazadlového prostoru jako v běžných verzích Mini. Tedy skromných 211 litrů.

Ceny odhalí Mini v následujících týdnech. Britové však mají přislíbenou cenovku pod úrovní 25 000 Liber, což odpovídá přibližně 700 000 korunám.

Radek Pecák