Jméno Porsche nakonec proslavily nakonec proslavily automobily se spalovacím motorem. Nicméně tento slavný konstruktér na počátku své profesní kariéry do kočárů rakouské firmy Lohner zabudovával elektrický pohon.

C.2 Phaeton bylo oficiální označení elektrického kočáru, který tehdejší dvorní dodavatel kočárů na císařský dvůr - firma Lohner v červnu roku 1898 představila ve Vídni. Konstruktérem nebyl niko jiný, než rodák ze severočeských Vratislavic Ferdinand Porsche. Ten již od roku 1893 pracoval ve Spojených elektrických podnicích ve Vídni, kde začínal jako učeň, ale velice rychle se vypracoval. Proto právě on byl pověřen zkonstruováním elektromotoru pro pohon zmíněných kočárů. Již tenkrát přišel s revolučním řešením, což byl elektromotor zabudovaný do náboje kola. 

V roce 1898 ho nakonec kočárovna Lohner zaměstnala a jedním z jeho prvních úkolů bylo vyrobení elektřinou poháněného kočáru. Porsche se tohoto úkol zhostil na výbornou. Do kočáru zabudoval řiditelnou přední nápravu a před tu zadní umístil elektromotor se stálým výkonem tři koňské síly (a špičkově až pěti koní). Přes diferenciál poháněl zadní kola. Energii dodávaly olověné baterie s hmotností přes půl tuny, které byly umístěny rovněž vzadu.

Vůz, který měl otevřenou karosérii se sedadly pro čtyři cestující, byl schopen dosáhnout maximální rychlosti až 34 kilometrů v hodině. Dojezd činil úctyhodných osmdesát kilometrů.

Tyto parametry nakonec umožnily vozu drtivě porazit konkurenci při závodě, který se konal následující rok v Berlíně. Do cíle, který byl vzdálený od cíle 39 kilometrů, údajně dorazil s osmnáctiminutovým náskokem před druhým v pořadí.

Nicméně, už v té době Porsche tušil, že samotný elektrický pohon není všespasitelný. Vadila mu hlavně dlouhá doba dobíjení. Proto se začal zabývat možností hybridního pohonu, kde spalovací motor vyrábí potřebnou elektřinu. Tento typ pak označoval Mixte. Ještě předtím ale jeho další elektromobil získal zlatou medaili na Světové výstavě v Paříži v roce 1900. Do roku 1906 firma Jacob Lohner&Co vyrobila asi tři stovky elektromobilů a hybridů.

Definitivně se Ferdinand Porsche od elektřiny odvrátil v roce 1907. Tehdy již byl technickým ředitelem firmy Austro-Daimler. Se svými hybridními vozy se účastnil prestižního závodu o Mezinárodní císařskou cenu. Tam ale utržil těžkou porážku - auta se do závodu ani nekvalifikovaly.

Začal se tedy věnovat konstrukci vozů se spalovacím motorem. A opět úspěšně - již v roce 1910 vozy Austro-Daimler v Ceně prince Heinricha obsadily v cíli první tři místa.