Zatímco v současnosti mají zákazníci na trhu s novými automobily v České republice na výběr jen něco málo přes desítku elektromobilů (pokud nepočítáme modely Tesly, která u nás nemá své oficiální zastoupení), během zhruba půl roku by se měl tento počet minimálně zdvojnásobit. Vyplývá to z redakčního průzkumu u jednotlivých automobilových značek.

Navíc budou mít zákazníci možnost přijít si koupit auto jezdící pouze na elektřinu k dealerům výrazně většího počtu výrobců. Nyní se velkosériově vyráběná elektroauta dají u nás pořídit pouze u sedmi značek.

K těm, kteří již své modely představily s prakticky veškerými technickými parametry patří například Peugeot s elektrickými variantami 208 a 2008, Opel s plně elektrickou Corsou, Mercedes s EQC (tento vůz se již dokonce začal nabízet), Kia s typem e-Niro a e-Soul, Honda s minivozem "e", DS s vozem 3 Crossback E-Tense a Škoda s Citigem e iV.

Renault již také řekl vše podstatné o druhé generaci malého elektrického auta Zoe. V tomto případě však nepůjde o rozšíření nabídky elektromobilů, ale pouze o nahrazení starší verze novou.

Na spadnutí je také plné odhalení prvního Volkswagenu řady ID, který rozšíří nabídku současně nabízených modelů e-Gol a e-Up!. Tento posledně jmenovaný vůz se navíc dočkal poměrně citelné modernizace své elektrické výzbroje, což přinese také zvýšení dojezdu na 260 kilometrů.

Brzy se také dočkáme premiéry elektrického Mini, dalšího elektromobilu Audi, kterým se stane e-tron Sportback a hlavně v mnohém revolučního Porsche Taycan.

V roce 2020 pak bude elektrická ofenzíva ještě výraznější. První elektromobil na speciální platformě MEB začne nabízet také Škoda-Auto, elektromobily bude mít třeba i Seat nebo Volvo.

Radek Pecák