Vedoucí technického vývoje značky BMW Klaus Fröhlich v nedávném rozhovoru s novináři poměrně otevřeně pohovořil o tom, že pro automobilky není problém vyrobit elektromobily, zákazníci je ale nechtějí kupovat. Dieselu proto větší ještě dlouhou budoucnost.

Klaus Fröhlich na nedávné akce NextGen poskytl rozhovor několika novinářům a jeho slova se poté objevila například v německém Focusu. BMW sice plánuje uvést do roku 2025 na trh 25 elektrifikovaných modelů včetně elektromobilů nebo hybridů. Jejich masivnímu rozšíření ale brání především to, že o podobná auta nemá příliš zákazníků zájem. Reagoval zejména na prohlášení evropské komise pro dopravu a životní prostředí, která vytkla výrobcům automobilů z rostoucích emisí CO2 v dopravě, protože prý zákazníkům vnucují SUV s vysokou spotřebou místo elektromobilů.
„Uměli bychom prodat miliony elektrických aut už dnes, ale zákazníci auto na baterie nechtějí. Chtějí je jen evropští regulátoři,“ řekl Klaus Fröhlich.
Mezi důvody uvedl nejen vysokou cenu samotných elektromobilů, nedostatečnou infrastrukturu i krátký dojezd, ale také samotné ceny energií. „V Mnichově stojí 1 kWh 50 centů. Provoz čtyřválcového dieselu tak vyjde levněji,“ konstatoval Fröhlich. „Nejsme v USA, kde má rodina několik aut a mezi nimi elektromobil. Evropské domácnosti mají často jen jedno univerzální auto a odmítají se spoléhat na elektromobil.“
„Elektrifikace je přeceňovaná,“ konstatoval dokonce v souvislosti s růstem nákladů na těžbu vzácných kovů potřebných k výrobě baterií a celkovému dopadu na životní prostředí. Naopak spalovací motory čeká podle něj ještě několik desítek let kariéry. Odhaduje, že naftové BMW si zákazníci budou moct koupit ještě v roce 2040 a benzinové o deset let déle.