Dokonce třeba i na území krajských měst Ústí nad Labem nebo Jihlava nemá zatím energetická společnost ČEZ instalovanou žádnou svoji rychlodobíjecí stanici.

ČEZ sice slibuje, že do konce letošního roku nabídne síť dvou stovek dobíjecích stanic, možnost rychlého dobíjení však v současné době stále nenabízí ještě v několika desítkách okresních měst. Dokonce i v těch, které jsou vyhledávanými turistickými cíli.

Redakce Autonaelektřinu.cz prozkoumala aktuální verzi Mapy dobíjecích stanic, kterou ČEZ nabízí na svém portálu elektromobilita.cz, a došla ke zjištění, že je v České republice stále značné množství lokalit s vysokou koncentrací obyvatelstva, v nichž není možné připojit elektromobil ke kabelu rychlodobíjecí stanice.

V posledních dnech zpřístupnili představitelé energetické společnosti stojany například v Domažlicích, Břeclavi a Karlových Varech, čímž mírně zlepšili stav dobíjecí infrastruktury v příhraničních oblastech. Například na západě Čech však stále není možnost rychlého dobíjení například v Rokycanech, Tachově nebo i v tak velkých městech jako je Cheb či Klatovy.

Ještě horší je stav v jižních Čechách, na Vysočině, a také na jižní Moravě. Stojan s rychlým dobíjením ČEZ dosud nenainstaloval třeba v Táboře, Strakonicích, Jindřichově Hradci, v Jihlavě, Humpolci, Havlíčkově Brodě, ve Znojmě, v Mikulově či v Uherském Hradišti.

Poměrně obtížně pochopitelná je absence stanic s rychlým dobíjením v těch nejvýznamnějších turistických lokalitách republiky jako je třeba Český Krumlov, Litomyšl, Kutná Hora nebo Třebíč.

Další velký region, kde je s čipem ČEZ nemožné najít možnost rychlého dobíjení, se rozkládá od Šumperkska, přes Bruntálsko až na Opavsko.

Dalším problémem je, že ČEZ již roky stále instaluje stejný typ stojanů s maximálním výkonem pouze 50 kW, který navíc neumožňuje souběžné dobíjení dvou vozidel s konektory CHAdeMO a CCS Combo.

Radek Pecák