Vybudování dostatečné sítě veřejných rychlodobíjecích stanic v hlavním městě České republiky bude trvat ještě minimálně několik let. Vyplývá to ze zjištění serveru Autonaelektřinu.cz.

Pokud v současné době přijedete s elektromobilem do areálu letiště Praha Ruzyně, jedinou možností jak dobít do baterií elektřinu, je navštívit parkoviště hotelu Courtyard, kde je k dispozici jedna zásuvka 400V Mennekes a 1 na 230 V Schuco.  V parkovacích domech, nebo například na stáních pro vozy taxislužby, žádná taková možnost není.

"V rámci rozšiřování našich parkovacích domů a ploch zvažujeme zavádění celé řady moderních technologií. K nim patří také čerpací stanice pro elektromobily, přičemž však rozhodujícím faktorem v konečném rozhodnutí o jejich zavedení je ekonomický dopad takového kroku," uvedl na konkrétní dotaz, kdy se první rychlodobíjecí stanice na letišti objeví Roman Pacvoň z oddělení komunikace Letiště Praha. Odmítl také sdělit, kdy by mělo padnout v tomto směru nějaké rozhodnutí.

Dobíjecí stanice v současné době nejsou ani na pražských záchytných parkovištích typu P+R, která obhospodařuje Technická správa komunikací. "Již jsme ale předali seznam vhodných lokalit na všech těchto našich parkovištích Operátorovi ICT" uvedla pro Autonaelektřinu.cz mluvčí této organizace Barbora Lišková.

Operátor ICT je organizace vlastněná hlavním městem Prahou a zodpovídá mimo jiné i za podporu elektromobility. Jak informoval server fdrive.cz, hodlá v příštích dvou letech na území města postavit až 59 stanovišť pro nabíjecí stanice. Tedy, nikoli dobíjecích stanic, ale pouze míst pro jejich instalaci. Ty pak chce pronajímat. Právo instalovat tam dobíječky a provozovat si ovšem budou muset zájemci, tedy například ČEZ či PRE nejprve vybojovat v aukci.

Než zde tedy bude možné skutečně elektromobily dobíjet, proteče korytem Vltavy ještě hodně vody...

RADEK PECÁK