Z logistického centra společnosti DFDS do přístavu v Göteborgu a opačným směrem začalo několik tahačů Volvo převážet kontejnery se zbožím. Zajímavostí je, že je pohání elektřina a ke svému provozu nepotřebují řidiče.

Vozidlo s označením Vera je navíc pozoruhodné díky úplné absenci klasické kabiny řidiče. Zdálky to vypadá, že se obří lodní kontejner pohybuje po silnici neřízeně.

Skutečnost je samozřejmě jiná. Vůz je sice schopen autonomní jízdy rychlostmi do 40 kilometrů v hodině, avšak pro jistotu ho z řídící věže během celé trasy monitoruje operátor. Na starost má vždy několik vozidel.

V budoucnu se počítá i s využitím těchto tahačů v klasické silniční dopravě. Do té doby se ovšem bude muset vyřešit ještě řada problémů, včetně těch týkajících se bezpečnosti. Dalším krokem v pořadí bude nejspíše zavádění Very do dopravních řešení v různých průmyslových oblastech.

Zatím je Vera vhodná na přepravování velkých objemů materiálu na spíše krátké vzdálenosti.

Radek Pecák