Automobilka Mitsubishi dosud stále nabízí svůj elektrický miniautomobil s označením i-MiEV. Svého času byl technicky identický automobil k dostání také v autosalonech značek Citroën a Peugeot. Nesly označení Citroën C-Zero a Peugeot iOn.

Vůz i-MiEV byl poprvé uveden na trh již před deseti lety. Od té doby sloužil v řadě zemí ve státní správě, ve vozovém parku autopůjčoven nebo i jako taxík. Uživatelé s ním byli obvykle spokojeni, přestože dojezd není vinou použité baterie s kapacitou 16 kWh nikterak závratný. Měřeno metodikou NEDC jde o 160 kilometrů, v režimu WLTP ujede auto na jedno nabití 105 kilometrů.

Mitsubishi současně využilo pohonné ústrojí tohoto vozu pro malou dodávku Minicab MiEV. Tento vůz slouží u rozvážkových služeb i jinde. Letos například Mitsubishi dodá 1200 těchto automobilů japonské poště.

Poznatky z vývoje i provozu i-MiEV pak konstruktéři automobilky využili také při sestrojování modelu Mitsubishi Outlander PHEV.

Model i-MiEV byl rovněž průkopníkem technologie Vehicle to Home (V2H). V roce 2011, když v Japonsku nastalo velké zemětřesení, automobilka urychlila vývoj zařízení MiEV Power box zhruba o rok. Zákazníci ho tak mohli využívat v oblastech bez elektřiny k napájení svých domácích spotřebičů.

Radek Pecák