Po Škodě, která v květnu odhalila v Bratislavě elektrickou verzi svého minivozu Citigo a dala mu označení Citigo e iV, se svůj historicky první elektromobil rozhodla odhalit také španělská značka Seat.

Z hlediska designu bude vůz poměrně obtížné odlišit od verzí se spalovacím motorem. To, že pod kapotou pracuje elektromotor, prozrazují jen příslušné štítky na bocích a označení modelu na zádi.  Dokonce i mřížka chladiče, kterou u Škodovky nahradil speciální plastový díl, zůstává stejná. Drobných úprav doznal interiér. Doplněny jsou pochopitelně příslušné ukazatele v přístrojovém štítu a palubní deska před spolujezdcem má jiný vzhled.

Technické parametry se velmi podobají těm, které zveřejnila Škoda v případě svého malého elektromobilu. Jen dojezd je, zřejmě možná většího aerodynamického odporu vinou většího vzduchu, který běžnou mřížkou v přídi prochází do motorového prostoru, o pět kilometru menší než u sourozence od Škody. Činí tedy 260 kilometrů.

Kola roztáčí elektromotor s výkonem 82 koňských sil a maximálním točivým momentem 212 Nm. Díky němu se auto na padesátikilometrovou rychlost rozjede během 3,9 sekundy a lze se s ním pohybovat až tempem tuzemského dálničního limitu, což je 130 kilometrů v hodině.

Baterie má kapacitu 36,8 kWh a pomocí vestavěné dobíječky s výkonem 7,2 kWh ji bude možné dobít na osmdesát procent za zhruba čtyři hodiny.

Cenu zatím Seat nezveřejnil. Odtajní ji na podzim, kdy také začne přijímat objednávky. První vozy určené pro zákazníky odjedou z bratislavské továrny Volkswagenu, kde se bude kromě tohoto vozu i elektrického Citiga vyrábět rovněž i modernizovaný Volkswagen e-Up, na počátku příštího roku.

Radek Pecák