Volkswagen oficiálně oznámil jméno prvního modelu nové rodiny ID., který bude představen na podzim ve Frankfurtu. Nový elektromobil ponese označení ID.3 a na prvních 30 000 vozů otevřel objednávky.

Číslice 3 má hned dva významy. Jednak poukazuje na to, že je tento ID. zástupcem kompaktního segmentu, který je třetím v pořadí v rámci interně i všeobecně používaného rozdělení automobilového trhu. Za druhé začíná s elektromobilem ID.3 – po modelech Brouk a Golf – třetí velká kapitola strategického významu v historii značky Volkswagen.
Zákazníci mohou již zaregistrovat svůj zájem o exkluzivní speciální edici modelu ID.3 (zde ještě s maskováním)
„S modelem ID.3 vstupujeme přímo do centra automobilového trhu, kolem něhož se točí i jádro nabídky značky Volkswagen, zahrnující největší počet modelů i nejvyšší prodeje. Číslo 3 navíc signalizuje možnost rozšíření do vyšších a nižších segmentů, pro něž připravujeme mnoho dalších novinek,“ odhaluje Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej a marketing, výhled na elektrickou ofenzivu značky Volkswagen, která se tak chce stát do roku 2025 globální jedničkou s více než 20 pouze elektricky poháněnými modely a ročním prodejem přesahujícím jeden milion vozů s nulovými emisemi a rozsáhlou konektivitou.
Potenciální zákazníci mohou zaregistrovat svůj zájem o první sériově vyrobené vozy ID.3 na https://www.volkswagen.cz/id-hub uhrazením registrační částky 25 000 Kč. Speciální edice ID.3 1ST, která byla koncipována pouze pro fázi pre-bookingu, nabízí velmi kvalitní výbavu a vysoké výkony a je limitována na 30 000 vozidel. Volkswagen ID.3 1ST bude vybaven středně velkou sadou akumulátorů, která bude později k dispozici i pro celou modelovou řadu ID.3. Výrobce očekává, že tato verze akumulátorů bude nejžádanější. Na výběr budou celkem tři sady akumulátorů, umožňující dojezd 330 až 550 kilometrů dle metodiky WLTP. Speciální edice, kterou lze nyní předběžně objednávat, má dojezd 420 kilometrů (WLTP). Základní doporučená cena modelu ID.3 s nejmenší sadou akumulátorů by měla v Německu zůstat pod hranicí 30 000 EUR.