Automobilka Hyundai zveřejnila informace o modernizované verzi vozu Ioniq. Vylepšení se týkají všech verzí, tedy jak hybridní, tak plug-in hybridní nebo čistě elektrické varianty.

Od roku 2016, kdy se Ioniq poprvé dostal do prodeje, jich značka zákazníkům předala šedesát tisíc.

Zřejmě nejzajímavější změnou, který po technické stránce nastala v útrobách čistě elektrického modelu, se týká zvětšení kapacity baterie. Narostla oproti původní verzi o 36 procent a nyní má 38,3 kWh. Tím pádem je už možno podle interních testů automobilky ujet na jedno nabití vzdálenost 294 kilometrů.

K hlavním opatřením umozňujícím hospodárnou jízdu patří možnost ovládání vozidla jedním pedálem, čímž se dosahuje vyšší míry rekuperace kinetické energie. Řidič může zastavit vůz pomocí držení levé páčky u volantu, aniž by musel šlapat na brzdový pedál. 

Vylepšila se také vestavěná nabíječka. Zatímco dosud bylo možno využít 6,6 kW, nyní je to 7,2 kWh. Vůz je samozřejmě schopen také rychlodobíjení výkonem až 100 kW. V takovém případě lze akumulátory nabít na 80 procent kapacity za 54 minut.

Nový Ioniq je také vybaven systémem síťového propojení vozidla Hyundai Blue Link. Uživatel tak může na dálku například spustit klimatizaci nebo topení, ověřit si aktuální stav akumulátorů nebo spouštět a vypínat nabíjení.

Nový Ioniq lze od toho původního rozeznat také vizuálně. Uvnitř je nový audiovizuální a navigační systém s úhlopříčkou deset a čtvrt palce a nový ovládací panel klimatizace a topení.

Navenek se verze Ioniq Electric rozezná pomocí nového vzhledu předního nárazníku se stříbrnou lištou ve spodní části (mají ji i hybridní varianty), nové grafiky světlometů, zdvojených světel pro denní svícení a hlavně nové  výplně prostoru masky chladiče.

Radek Pecák