Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) oficiálně potvrdila to, co říkají statistiky: Emise CO2 v Evopě stoupají. Loni byly nejvyšší od roku 2014. Na konci roku 2018 to totiž podle společnosti JATO Dynamics bylo na 23 hlavních evropských trzích 120,5 g, podle Evropské agentury pro životní prostředí 118,5 g. O rok dříve to bylo 118,1 g.

Kromě zvýšeného zájmu o SUV a crossovery za tím stojí masivní přechod zákazníků k benzinovým motorům. Splnění cíle v oblasti emisí, který je pro rok 2021 stanoven na průměrných 95 g/km, bude tak extrémně obtížný. Bude vyžadovat podstatné zvýšen prodejů aut s alternativními pohony.
Erik Jonnaert, generální tajemník ACEA, v této souvislosti řekl, že evropské státy v tom musí také sehrát svoji roli, konkrétně v rozvoji infrastruktury. V současné době existuje v EU asi 150 000 veřejných dobíjecích míst pro elektromobily. Podle konzervativních odhadů Evropské komise bude do roku 2030 zapotřebí nejméně 2,8 milionu. To představuje téměř 20násobný nárůst v průběhu příštích 12 let. „Naléhavě žádáme národní vlády a politické činitele EU, aby učinili velmi potřebné investice do infrastruktury, aby se prodej elektromobilů mohl rozvinout,“ řekl Jonnaert.