Elektrických motocyklů již existuje poměrně hodně. Již za pár měsíců tento dopravní prostředek nabídne svým zákazníkům i věhlasný americký výrobce Harley-Davidson. Ovšem vodíkový motocykl se až do této jevil jako něco z říše snů...

Honda si však podala nový patent, ve kterém popisuje technické řešení způsobu sání pro svůj motocykl využívající k výrobě elektřiny vodíkový palivový článek. Jak informoval web Free Patents Online. Kanály pro přívod vzduchu jsou zapuštěny do kapotáže stroje, který na první pohled nevypadá moc odlišně od těch, které se na silnicích prohánějí dnes, a které mají klasický spalovací motor.

Vzduch pak bude protékat palivovým článkem. Patent řeší i dosud problematickou část, totiž odlučování prachu a vody před vstupem do článku. Ten totiž ke své činnosti potřebuje jak vodík ze zásobní tlakové lahve, tak kyslík.

Vodíkový zásobník má být umístěn pod sedlem jezdce a do pohybu motocykl uvede elektromotor pohánějící zadní kolo.

Do doby zahájení sériové výroby je nepochybně ještě daleko. Faktem ovšem je, že většina motorkářů by tento způsob pohonu měla raději, než bateriový. (Pokud ovšem nebudou k dispozici motocykly s vyměnitelnými bateriemi). Doplnit vodík do nádrže je totiž otázkou několika minut, zatímco dobíjení baterií je mnohonásobně delší proces.

Kromě technických potíží je ovšem v současnosti problémem drahá výroba palivového článku a prakticky minimální vodíková infrastruktura ve většině zemí.

Radek Pecák