Nepříliš lichotivý výsledek zaznamenal první elektromobil značky Audi při testech americké organizace EPA. Jednak se zjistilo, že oproti deklarovanému dojezdu v režimu WLTP (417 kilometrů) má auto akční rádius pouze 328 kilometrů, ale navíc má vysokou spotřebu.

Technici organizace zjistili, že na každý kilometr spotřebuje tento vůz 283 Wh/kilometr, tedy 28,3 kWh na 100 kilometrů. V tomto ohledu je dokonce Audi e-tron vůbec nejhorší z 28 testovaných automobilů. Jen o něco lepší je Jaguar s 27,7 kWh/100 kilometrů.

Moc lichotivých výsledků ovšem nedosahují ani veškeré typy americké Tesly s výjimkou Modelu 3. Ten v různých variantách obsadil pozice na druhém, třetím, sedmém a osmém místě. 

Žebříček ovšem ovládl výrobek korejské značky Hyundai. Model Ioniq ujede sto kilometrů se spotřebou 15,4 kWh/100 km. Malé SUV Kona od stejné značky pak zaznamenalo při testu výsledek 17,6 kWh/100 kilometrů. To stačilo na celkové čtvrté místo.

Korejské automobily si vůbec vedly velmi dobře. Ještě na 10. pozici skončilo nové provedení vozu Kia Soul EV.

Z elektromobilů, které si můžeme koupit také u nás, uspěl docela dobře Volkswagen e-Golf. V žebříčku mu patří páté místo, což je vůz zkonstruovaný už před řadou let nepochybně vynikající výsledek. S jistotou porazil třeba nejnovější provedení BMW i3, které se nevešlo do první desítky nebo nový Nissan Leaf.

Rozdíly mezi vozy ve druhé desítce jsou však velmi malé. Obvykle se jejich spotřeba s odchylkou plus mínus pár desetin kilowatthodiny pohybuje kolem 18-19 kWh/100 kilometrů.

Směrem nahoru se výrazně odchýlily právě pouze evropské prémiové vozy Jagua I-Pace a Audi e-tron. Tomu přitížila také skutečnost, že z deklarované kapacity baterie 95 kWh lze podle měření pro pohyb fakticky využít pouze 83,6 kWh, tedy přibližně 88 procent.

Radek Pecák