Před sedmi lety Škoda představila testovací flotilu elektrických octavií. Jednalo se o prototypy označené jako Green-e-Line. Nyní se na českých silnicích objeví dalších deset "čistě" elektrických Škodovek. Nejde však ještě o sériovou podobu Citiga e ani z hlediska designu, ani technických parametrů.

Jde o projekt Citigo E-Pilot, což jsou vozy se vzhledem běžné verze tohoto nejmenšího vozu mladoboleslavské Škody, ovšem se zabudovanou technikou první verze Volkswagenu e-Up!

To, mimochodem znamená, že technické parametry jako dojezd (kolem 150 kilometrů) nebo výkon elektromotoru (60 kW) jsou podobné jako v případě prototypových elektrických octavií.

Nynější desítku elektrických Citigo budou využívat státní instituce, fleetoví zákazníci nebo vybrané firmy. Jelikož jsou auta osazena množstvím senzorů, bude možné obrovské množství dat online přenášet na pracoviště specialistů technického vývoje automobilky v Mladé Boleslavi.

Například se sleduje teplota uvnitř i vně vozu, parametry zrychlení nebo zatížení baterie při provozu a dobíjení. Data poslouží k finálnímu ladění nastavení řídících jednotek pro sériový automobil.

Ten hodlá Škoda představit v průběhu šampionátu v hokeji ve druhé polovině května v Bratislavě. Má to logiku, právě v bratislavské továrně Volkswagenu se vůz bude vyrábět. První exempláře mají sjet z výrobní linky v posledním letošním čtvrtletí.

Společně s tímto automobilem bude mít premiéru také plug-in hybridní verze vozu Superb.

Škoda již v této souvislosti zahájila rozsáhlý investiční program, v jehož rámci investuje v příštích čtyřech letech dvě miliardy eur elektrifikace a digitalizace. Deset z nejbližších třiceti chystaných nových modelů bude částečně nebo zcela elektrifikovaných.

Radek Pecák