Zatím patnáct vozů Renault Zoe na dvou místech v Evropě bude využíváno v rámci ověřování projektu V2G (vehicle to grid). Informoval o tom francouzský výrobce těchto automobilů, který pro spolupráci nalezl jednoho partnera v nizozemském Utrechtu a druhého na Porto Santo Island na souostroví Madeira, které patří Portugalsku.

Následně mají odstartovat další projekty v Německu, Francii, Švýcarsku, Dánsku a dalších zemích.

Podobně jako někteří další konkurenční výrobci elektromobilů chce Renault ověřit, jak by mohlo fungovat nabíjení a vybíjení baterií vozidel s ohledem na potřeby uživatelů a rozvodné sítě.

Auta se tak budou dobíjet v době, kdy dodávka elektřiny do sítě převyšuje poptávku po ní. Naopak, v době spotřební špičky se energie uložená v bateriích aut může posílat zpět do sítě. Takto lze auta využívat jako dočasné sklady energie a optimalizovat tak náklady na budování elektrické energie.

Benefitem pro majitele elektromobilů pak může být finanční odměna za poskytování služeb energetickým společnostem.

Také sám Renault vidí v tomto řešení možnost byznysu. Zatím se má v sedmi zemích ověřit složitost realizace a výše potenciálních zisků. Také bude nutno stanovit potřebné standardy pro budoucí plošné rozšíření těchto projektů.

Radek Pecák