Přesně 31 000 eur, tedy přibližně 800 tisíc korun, bude stát základní provedení elektrické verze Peugeotu 208.

Informaci zveřejnil francouzský časopis L´Argus. Podle jeho zdrojů francouzská automobilka předpokládá, že celkového objemu vyráběné "dvěstěosmičky" má činit podíl e-208 přibližně 15 procent. Pokud vezmeme v úvahu prodeje minulé generace Peugeot 208 vloni v Evropě, pak dojdeme k číslu zhruba 35 000 kusů.

To by, jak připomíná zmiňované periodikum, nestačilo ani k předstižení Renaultu Zoe. Ten má již teď podíl 12 procent ze všech vozů, které Renault v segmentu malých městských aut prodává, a navíc přijde letos s "novými" zbraněmi.

Zatímco Peugeot 208 bude mít ve svých útrobách zabudovanou baterii s kapacitou 50 kWh, Renault má podle zatím neoficiálních informací získat zdroj energie schopný pojmout až 61 kWh. To už je velmi blízko 64 kWh, které poskytují korejské automobily Kia e-Niro a e-Soul a rovněž Hyundai e-Kona.

Dojezd by pak měl snadno přesáhnout hranici 400 kilometrů v režimu WLTP, zatímco Peugeot se bude muset spokojit se zhruba 340 kilometry.

Mnohé také může přesvědčit ke koupi Renaultu oproti Peugeotu to, že Renault poskytuje vestavěnou dobíječku s výkonem 22 kW.

Nakonec však zřejmě rozhodujícím argumentem bude cena. Již letos se totiž dá očekávat zahájení cenové války mezi výrobci elektromobilů. Do ní chce zasáhnout i tuzemská Škoda. Její malý elektromobil Citigo E se totiž dostane se základní výbavou pod hranici 500 000 Kč.

Radek Pecák