Řada značek působících na českém automobilovém trhu sahá na přelomu zimy a jara k zdražování svých vozů, neboť očekává rostoucí zájem zákazníků o nový vůz. Bohužel se tento trend, jak vyplývá z našeho cenového průzkumu, nevyhnul ani bateriovým elektromobilům.

Všichni předpokládají, že v dohledné době ceny elektromobilů vinou rostoucí konkurence začnou klesat a jejich ceny se více přiblíží klasickým vozům se spalovacím motorům. Zatím se ale jednotlivé značky snaží maximalizovat zisky, a tak naopak své vozy poháněné elektrickou energií zdražují. Platí to prakticky bezvýhradně.

Jedinou výjimkou je podle našeho průzkumu elektrická verze Kia Soul. Její ceník zůstává nyní, v porovnání s tím, který byl platný před rokem, stejný. K dostání je od 869 980 Kč. Jedná se ovšem o vůz, který je již na samém konci svého životního cyklu. V Ženevě byla totiž představena evropská verze druhé elektrické generace.

Velká část populárních elektromobilů se povážlivě přiblížila hranici miliónu českých korun. Například Nissan Leaf zdražil (v závislosti na jednotlivých verzích) minimálně o 14 000 a na jeho cenovce teď nelze spatřit nižší údaj než 950 000 Kč.

Už jen 6 100 Kč dělí od této psychologické hranice Volkswagen e-Golf. Cenovka se navyšovala o 24 000 a činí tak 993 900 Kč.

Hyundai rovněž zdražil oba své elektromobily. Cena Hyundai Ioniq EV narostla naposledy o 20 000 na 919 990 Kč. Před rokem byla ale v porovnání se současným stavem nižší dokonce o 40 000 Kč.  U vozu Hyundai Kona EV, což je relativní novinka, se tuzemské zastoupení korejské automobilky rozhodlo cenovku navýšit o 25 000. Místo 899 990 Kč tak tedy tento automobil stojí 924 990 Kč. 

V porovnání s těmito cenami zůstává aktuální ohodnocení vozu Renault Zoe ještě stále poměrně nízko - na úrovni 837 000 Kč. I tak ale došlo ke zdražení - o 7 100 Kč.

Největší cenový nárůst jsme ovšem nalezli u BMW i3. Vloni se dala nejlevnější verze koupit za 1 008 800 Kč, nyní zájemce dealerovi zaplatí přinejmenším 1 043 900. Rozdíl v neprospěch zákazníka je tedy 35 100 Kč.

Nezbývá tedy, než čekat, co se situací na trhu udělá příchod například elektrické Škody Citigo. U ní se má, podle aktuálních informací, cena udržet pod hranicí půl miliónu korun. Technicky spřízněné vozy, tedy Volkswagen e-Up! v modernizované podobě, i elektrický Seat Mii by měly být k dostání za podobné sumy. Jedná se ovšem samozřejmě o menší automobily, než je většina výše zmiňovaných.

Radek Pecák