Již zhruba čtyřicet objednávek na elektromobil e-tron eviduje tuzemské zastoupení značky Audi. Portálu Autonaelektřinu.cz to řekl mluvčí Audi ČR Jiří Rozkošný.

Tento vůz však v nabídce elektromobilů automobilky se čtyřmi kruhy nezůstane dlouho osamocený. Ještě před koncem tohoto roku se začne prodávat druhá karosářská varianta tohoto vozu. V Ženevě se zatím představil s kamufláží. I tak ovšem bylo patrné, že se jedná o oblíbenou verzi kupé-SUV. Technika bude stejná jako v případě "hranatější" verze.

Kapacita baterie tedy dosáhne hodnoty 95 kWh a dojezd 400 kilometrů. Dobře informované zdroje ovšem nevylučují, že by se v budoucnosti kromě dvou elektromotorů s výkonem 300 kW mohla nabízet i varianta s dvěma elektromotory vzadu a jedním vpředu, tedy koncept, který se proslavil výjezdem na slavnou sjezdovku v Kitzbühlu. Tento vůz měl systémový výkon 370 kW.

Jako další přijde ve druhém pololetí příštího roku na řadu e-tron GT. Tento supervýkonný sedan (570 koní) v útrobách skrývá baterii 90 kWh, která možní dojezd 450 kilometrů. Audi tento vůz vyvíjelo společně s Porsche a jejím modelem Taycan. Bude tedy využívat přednosti elektrické soustavy s napětím 800 Voltů. To umožní superrychlé nabíjení - z nuly na 80 procent během 20 minut. 

Na přelomu roku 2020 a 2021 se zákazníci dočkají i "lidovějšího" modelu Q4. Podle informací, které byly zveřejněny v Ženevě, bude automobil 459 centimetrů dlouhý a využije platformu MEB, kterou koncern Volkswagen vyvinul pro "masové" elektromobily. Technické parametry tedy budou velmi podobné těm, které Škoda chystá pro svůj vůz odvozený z konceptu Mission iV. To znamená, že baterie bude mít kapacitu přes 80 kWh, výkon dvou elektromotorů 225 kW a dojezd kolem 500 kilometrů.

Radek Pecák