Škoda v Ženevě zveřejnila technická data, která náleží ke koncepčnímu vozu Vision iV. Podle zdrojů Autonaelektrinu.cz však produkční verze bude téměř identická.

Vision iV, alias budoucí první elektrická Škoda, kterou si tato automobilka stvořila sama v oddělení technického vývoje v Mladé Boleslavi, bude měřit na délku 4 665 milimetrů, na výšku 1663 a na šířku 1926 milimetrů. Rozvor pak má hodnotu 2765 milimetrů. Díky tomu je uvnitř po Škodu typický velkorysý vnitřní prostor. Dostatek místa má být i pro zavazadla. Kufr totiž charakterizuje hodnota 550 litrů.

Baterie je schopná pojmout 83 kWh, což zajistí dojezd podle WLTP cyklu na 500 kilometrů. Vůz pohánějí dva elektromotory (každý pro jednu nápravu), jejichž systémový výkon je 306 koňských sil (225 kW). Mimochodem, to z vozu činí nejsilnější model značky, čemuž odpovídá i nejlepší hodnota zrychlení 0-100 km/hod (5,9 s).

Tuto techniku využije vrcholná verze elektrické Škody. Kromě ni budou na trhu dostupné i varianty s menší kapacitou baterie a slabším výkonem.

Auto je připraveno na stupeň tři autonomního řízení. To znamená, že by díky laserům, radarům a kamerám by koncept Vision iV mohl jezdit po dálnicích kompletně bez zásahu řidiče. Zvládne jak zatáčet, tak i přejíždět z pruhu do pruhu, brzdit a vyhýbat se překážkám.

Ve výbavě se ocitnou i některé prvky, které dosud vozy značky Škoda nenabízely. Konkrétně například snímač srdečního tepu řidiče. Pokud se zjistí alarmující hodnoty, vůz vydá varovný signál a je schopen i sám zastavit s autem na krajnici.

Interiér konceptu je vybaven například otočnými sedačkami a inovativní palubní deskou zhotovenou z ekologických materiálů. Vnitřní design vozu však dozajista ještě do zahájení sériové výrobce dozná úprav.

Radek Pecák