Už jen s elektrickým pohonem bude v Evropě k mání model Soul korejské značky Kia. Ještě před ženevskou premiérou automobilka zveřejnila veškeré technické údaje.

Stejně jako e-Niro se bude nová generace elektrického Soulu nabízet ve dvou výkonových verzích, se kterými jsou také spojeny dvě kapacity baterie. Jde tedy o motory 100 a 150 kWh a baterie 39,2 nebo 64 kWh. I méně výkonná verze má lepší akční rádius než právě se loučící minulá generace Soulu EV.

Je to i díky nové generaci lithium-iont polymerových baterií, které mají vyšší energetickou hustotu než výrobky konkurentů. Konkrétně se jedná o 250 Wh/kg. Minulý Soul měl tuto hodnotu 200 Wh/kg.

Podle měřícího emisního cyklu WLTP je teď e-Soul schopen urazit až 452 kilometrů na jedno nabití. Je to tedy jen o kilometr méně, než kolik podle posledních měření činí akční rádius technicky spřízněného vozu Kia e-Niro. Verze se standardním dojezdem zvládne 277 kilometrů. Má však menší spotřebu. Konkrétně jde o 14,5 kWh na 100 km, zatímco verze s prodlouženým dojezdem podle oficiálních údajů spotřebovává 15,7 kWh.

Oproti minulé generaci Soul narostl do délky o o pět a půl centimetru a měří tak 4195 milimetrů. Také rozchod se zvětšil o třicet milimetrů na 2600 milimetrů. Výška vozu dosahuje 1600 milimetrů a světlá výška 155 milimetrů. Nápravy jsou od sebe vzdálené (rozvor) 2600 milimetrů. Zavazadlový prostor pojme náklad s objemem 315 litrů, po sklopení opěradel sedaček ve druhé řadě je k dispozici 1390 litrů.

Kia e-Soul bude prvním modelem značky v Evropě, který má integrovaný nový systém telematiky UVO Connect. Díky využití vlastní SIM karty budou do vozu proudit online aktualizovaná data například o stavu dopravy, volných parkovacích místech, počasí na trase a podobně. Také se na centrálním displeji multimediálního systému budou zobrazovat informace o poloze dobíjecích stanic a jejich dostupnosti.

Společně s aplikací pro chytré mobilní telefony budou moci majitelé vozu Kia e-Soul dálkově aktivovat klimatizaci nebo si poslat trasu do navigace ještě před odjezdem. Samozřejmě bude rovněž možné dálkově zahájit a ukončit nabíjení baterie, zkontrolovat polohu vozu a podobně.

Na vybraných trzích se nový e-Soul začne prodávat již v letošním prvním čtvrtletí, na český trh vstoupí pravděpodobně až ve druhé polovině tohoto roku.

Radek Pecák