V loňském roce se v Česku prodal zatím rekordní počet "čistých" elektromobilů. Jejich počet se výrazně přehoupl přes hranici tří set a v součtu s užitkovými vozy jde o rovné čtyři stovky.  V porovnání s rokem 2016 je to stoprocentní nárůst.

Přesto to není nijak skvělý výsledek. "V Česku činil podíl elektromobilů z celkového počtu prodaných osobních vozů pouze 0,11 procenta. Oproti evropskému průměru 1,5 procenta je to tedy stále více než desetkrát méně," konstatoval při představování prodejních statistik za rok 2017 tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný. Situace se podle něho o moc nezlepší až do roku 2020. Až tehdy by se roční registrace mohly přehoupnout ze současného řádu stovek do tisíců.

Nejprodávanějším elektromobilem v České republice stal vůz BMW i3. Do provozu se jich zaregistrovalo 109. Druhou nejúspěšnější značkou je Volkswagen. Jeho modely e-Golf a e-Up dostaly na úřadech dohromady 105 párů registračních značek. Tesel se vloni v Česku zaregistrovalo 80 a Nissanů Leaf 71.

Celkový objem 387 loňských registrací doplňují ještě se 14 exempláři Hyundai Ioniq, 6 kusů modelu Kia Soul EV a po jednom Mercedesu třídy B a jednom elektrickém Smartu.

V Česku se také vloni prodalo celkem 13 elektrických užitkových aut. 10 registrací má na svém kontě Nissan e-nv200 a tři elektrická verze dodávky Peugeot Partner.