Náklady na vlastnictví a provoz elektromobilu jsou už nyní menší než v případě benzinových a naftových aut. Tvrdí to studie Rady pro čistou mobilitu - Council of Clean Transportation (ICCT). Má to ale háček – je to především kvůli daním.

Studie ICCT porovnávala náklady na provoz modelu Volkswagen Golf s pohonem na benzin, naftu, jako plug-in hybrid a čistý elektromobil. A to v pěti evropských zemích - Francii, Německu, Nizozemsku, Norsku a Velké Británii. Výzkumníci zvolili VW Golf, protože patří dlouhodobě mezi nejprodávanější modely na starém kontinentu a má všechny výše uvedené verze. Náklady se počítaly pro čtyřleté období používání.
Největší úsporu nákladů měl elektromobil v Norsku. Ve srovnání s dieselovým golfem by majitel uspořil v celkových nákladech 27 procent. Hlavním důvodem ale je, že elektromobil je v Norsku osvobozen od registračního poplatku a daně ve výši 25 %, která platí pro vozidla produkující emise. Ve Francii, Německu a Nizozemsku byla úspora 11-15 %, nejméně to bylo ve Velké Británii – 5 %. Nejhůř ze srovnání vyšel plug-in hybrid, kombinující elektrický pohon i spalovací motor.
ICCT dlouhodobě lobuje za daňové zvýhodnění elektromobilů po celé Evropě, díky čemuž by měly klesnout jejich ceny. I tak ale společnost Deloitte odhaduje, že ceny elektromobilů se vyrovnají cenám benzinových a naftových aut během dvou let. Neříká ale, zda jen klesnou ceny elektromobilů nebo se zvýší cena ostatních pohonů.