Volkswagen chce být tou značkou, kterou zákazníci berou jako nejvíce kompetentní v oblasti elektromobility. Do povědomí se proto chce zapsat i dalším rekordem. Tentokrát se bude snažit zajet rekordní kolo v takzvaném "Zeleném pekle!.

Závodní speciál Volkswagen ID.R se chystá na další úkol. V létě by měl absolvovat pokusy o zajetí nejrychlejšího kola na severní smyčce okruhu Nürburgring. I když se spekulovalo o tom, že by největší evropská automobilka chtěla zápis nejrychlejšího času všech dob, nyní představitelé značky hovoří o snaze zajet rekordní kolo v kategorii elektromobilů. To je nepochybně mnohem snazší úkol. Zatímco Porsche 918 Hybrid Evo proťalo cílovou pásku v čase 5:11,54, nejrychlejší elektromobil Nio EP9  to dosud zvládl za 6:45,9 minuty.

Před zahájením pokusů se speciál podrobí řadě úprav. Především v oblasti aerodynamiky, jak uvádí technický ředitel závodní divize VW Francois-Xavier Damaison. Podmínky na okruhu Nürburgring jsou totiž velmi odlišné od těch na trati závodu do vrchu Pikes Peak.

Nemělo by se však měnit pohonné ústrojí, které tvoří dva elektromotory s celkovým výkonem 500 kW.

Za volant se opět posadí jezdec Romain Dumas, který má již bohaté zkušenosti jak s VW ID.R, tak závodní tratí na Nürburgringu. Však zde již čtyřikrát vyhřál čtyřiadvacetihodinovku.

Přesto to ani on nepokládá za snadný úkol. Bude totiž na trati dlouhé bezmála 21 kilometrů, která čítá i 75 zatáček, dosáhnout průměrné rychlosti přes 185 kilometrů v hodině. Jen tak se mu podaří překonat rekord elektromobilu.

Ale kdoví, třeba pojede ještě o hodně rychleji a skutečně padne i absolutní rekord. Vždyť na Pikes Peak se také původně hovořilo jen o snaze pokořit rekord aut s elektrickým pohonem....