Rok 2018 znamenal další nárůst zájmu o auta schopná jízdy čistě na elektřinu prakticky ve všech regionech. BMW nyní zveřejnilo statistiku, která zahrnuje data z Německa, Evropy i celého světa.

Mnichovská automobilka v loňském roce prodala zákazníkům na celém světě téměř 143 tisíc elektromobilů a plug-in hybridů, což je meziroční nárůst o více než 38 procent. Připomínáme ale, že v jejím případě převažují auta, která mají pod kapotou rovněž spalovací motor.

Nejlépe si tato prémiová značka na domácím trhu, kde jí patří plná pětina trhu. Za ní následuje se 17 procenty Volkswagen, třetí je poněkud překvapivě Smart. Tesla v Německu moc úspěšná není. Její tržní podíl činí pouze tři procenta, což je společně s Volvem nejméně ze všech značek zahrnutých do statistiky.

I v celé Evropské unii patří BMW na žebříčku prodejců elektromobilů a plug-in hybridů první pozice. Její podíl je 17 procent. Až s odstupem (podíl 12, respektive 11 procent) následují značky Volkswagen a Nissan. Ve zbytku evropských zemí si už Tesla vede evidentně lépe. Dosahuje totiž na osm procent. I tak ji ale ještě poráží i Renault.

Naopak v celosvětovém pořadí je projekt Elona Muska na prvním místě. Dosáhl na dvanáctiprocentní tržní podíl, což je o jedno procento více než má čínský BYD. Všichni ostatní výrobci již na dvouciferný výsledek nedosáhli. Zmiňované BMW má 9 procent, Beijing Auto 6, Roewe a Nissan 5 a Volkswagen 4. 

Za nimi pak následuje plejáda značek, které mají podíl tři procenta. Konkrétně se jedná Volvo, Chevrolet, Hyundai, JAC, Toyotu a Chery.

Radek Pecák