Na českém trhu s klasickými osobními auty je Volkswagen sice dvojkou, ale v segmentu elektromobilů neohroženou jedničkou. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů zahrnující registrace nových automobilů v České republice za skončený rok 2018.

Platit to zřejmě bude i nadále, minimálně do doby, než i tuzemská značka Škoda představí konkurenceschopný elektromobil.

Volkswagen totiž z celkového množství 703 prodaných elektromobilů během uplynulých dvanácti měsíců loňského roku prodal více než dvě pětiny. Konkrétně 308. Na druhém místě v pořadí značek je se 139 kusy Nissan, za ním následuje BMW (89), Tesla 85 a Hyundai 42. 

Samotný prosinec přinesl další posud rekordního údaje za měsíční prodeje. Celkem se do provozu na českých úřadech zaregistrovalo 88 elektromobilů. Všechny své konkurenty opět dalece předčil Volkswagen s více než padesátiprocentním tržním podílem (46 kusů). Dařilo se i Nissanu, který si připsal 21 prodaných exemplářů.

Rok 2018 byl v Česku zatím z hlediska prodeje osobních elektromobilů zdaleka nejúspěšnější. Zmíněných 703 prodaných kusů totiž znamená v porovnání s předcházejícím rokem téměř dvojnásobný nárůst. Tržní podíl na celkovém trhu (ten naopak poklesl o téměř čtyři procenta) činí 0,27 procenta).

Kromě osobních elektromobilů se vloni na území České republiky prodalo i 22 malých elektrických automobilů.

Plug-in hybridů, které také umožňují alespoň desítky kilometrů ujet čistě na elektřinu, přibylo vloni v Česku 243.

Radek Pecák