V roce 2019 se nabídka elektrických vozidel podstatně rozšíří. Na které nejdůležitější nové modely se můžeme těšit a v kterém měsíci by měly být v Evropě uvedeny na trh?

Leden

BMW i3 120 aH

Model i3 je sice na trh už šestým rokem s víceméně stejným designem, letos se ale dočkáme modernizované verze pohonu. Nová lithium-iontová baterie o kapacitě 120 Ah bude stačit na dojezd až 350 kilometrů, což je o 30 % lepší než původní verze.

Březen

Audi e-tron

První čistě elektrické Audi na nové platformě dorazí v prvním čtvrtletí. S motorem o výkonu 300 kW slibuje zrychlení za 5,7 sekundy a dojezd 400 kilometrů podle metodiky WLTP.

Kia e-Niro
Dlouhý dojezd až 485 kilometrů na jedno nabití slibuje loni představená novinka Kia e-Niro. To platí pro verzi s elektromotorem o výkonu 150 kW a akumulátorem se zvýšenou kapacitou. Se 100kW nabíječkou se baterie nabije na 80 procent za 54 minut. K dispozici bude i slabší varianta s motorem o výkonu 100 kW a dojezdem 312 km.

Tesla model Y

I přes problémy s výrobou Modelu 3 chystá Tesla další novinku, SUV Model Y. Zahájení rezervací bylo slíbeno na 15. března.

Červenec

Mercedes-Benz EQC

Mercedes představil svoje elektrické SUV jako první z velké německé trojky, ale jeho EQC se začne prodávat až v půlce roku 2019. Jeho 408 koní dokáže s vozem zrychlit za 5,1 sekundy. 650 kilogramů článků o kapacitě 80 kW uložených v podlaze zvyšuje celkovou hmotnost auta až na 2445 kg. Slibují ale dojezd 450 km podle cyklu NEDC. S rychlonabíječkou 110 kW by se baterie měla nabít z 10 na 80 % během 40 minut.

Srpen

Renault Zoe

V České republice se první generace začala prodávat s velkým zpožděním až v roce 2018, v druhé půlce roku 2019 se tak dočkáme už druhé generace. Zcela nová platforma umožní montáž baterie o větší kapacitě. Nový bude i design karoserie.

Září

Audi e-tron Sportback

V roce 2019 uvede Audi u svůj druhý elektromobil, a to čtyřdveřové kupé gran tourismo. Pohon o výkonu 320 kW slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy.

Porsche Taycan

Do projektu sportovního elektrického čtyřdveřového modelu Taycan investovalo Porsche nemalé peníze – do elektromobility celkem 5,3 miliardy eur. Taycan, vycházející ze studie Mission E, by údajně měl být levnější než model Panamera.

Říjen

Aston Martin Rapide E

Úspěšnost prvního elektromobilu Aston Martin rozhodne o úspěchu celé značky, která pošilhává po uvedení na burzu. Dva elektromobilu nového elektrického sporťáku mají mít výkon 610 koní a zrychlení pod 4 sekundy.

Kia Soul EV

Pohonnou jednotku z e-Niro dostane i inovovaný model Soul EV. Facelift se dotkne i exteriéru a interiéru.

Mini Cooper S E

Mini Cooper chystá i čistě elektrickou verzi, technicky vycházející z modelu BMW i3. Specifický styl Mini by měl být receptem na úspěch.

Polestar 2
Po sportovním hybridu Polestar 1 chystá elektrická divize Volva i první čistě elektrický vůz. Polestar 2 má být konkurentem Tesly Model 3. Počítá se s dojezdem kolem 500 kilometrů na jedno nabití.

Listopad

DS 3 Crossback E-Tense
Na nové platformě CMP se mají časem vyrábět elektrické modely Peugeotu, Citroënu a Opelu, jako první na ní ale vyjede elektrický vůz DS. Nedávno osamostatněná značka tak pokračuje v trendu, že dostane největší technické novinky koncernu PSA jako první.

Volkswagen ID
Velmi očekávaný je první vůz Volkswagenu, vyvinutý od začátku pouze jako elektromobil. ID bude stát na platformě MEB a výrobce slibuje, že bude levnější než dieselový Golf.

Volvo XC40 Electric

S mírným zpožděním dorazí po Polestaru 2 i první čistě elektrické Volvo na základě modelu XC40. Následovat bude model XC90.

Honda Urban EV

Koncept modelu v retrovzhledu se představil ve Frankfurtu v roce 2017, na konci roku 2019 by měla následovat sériová verze. První elektromobil od Hondy by měl být rozměrově menší než Jazz.

Nissan Leaf SUV

Nissan už slaví úspěchy s Leafem dlouhodobě, v roce 2019 chce rozšířit modelovou paletu i o menší SUV na základě Leafu.

Peugeot 208 Electric

Po DS 3 Crossback E-Tense bude dalším elektrickým modelem koncernu PSA malý Peugeot 208.

Martin Šidlák