Sice její výkon zatím nedokáže využít žádný v současné době prodávaný elektromobil, přesto již Siemens zprovoznil nový typ rychlodobíjecí stanice.

V bavorském městě Jettingen-Scheppach uvedl německá společnost Siemens do provozu stanici, která umožňuje dobíjet baterie elektrických vozidel výkonem až 450 kW. Využívat by ji v budoucnosti měli zejména řidiči projíždějící dálnici A8 mezi Stuttgartem a Mnichovem. Žádná rychlejší dobíjecí stanice v současné době na světě v provozu není.

Takovýto výkon zajišťuje, že během tří minut je do baterie možno dobít takové množství elektrické energie, které postačí na ujetí další stovky kilometrů. Na 80 procent kapacity by se pak baterie měla "zaplnit" již za čtvrt hodiny. To se blíží době, kterou motorista v současné době potřebuje u klasických benzinových stanic pro natankování a zaplacení.

Stanice umožňuje nabíjení i elektromobilů, které budou mít v palubní síti napětí až 920 Voltů. Prvním takovým se stane příští rok Porsche Taycan. Právě automobilka Porsche je společně s BMW, Siemensem a dalšími subjekty členy konsorcia Fast Charge. To hodlá vyvíjet a budovat celou síť podobně rychlých dobíjecích stanic.

Stanice má koncovku typu CCS 2 a dva kabely. Z jednoho z nich půjde nabíjet výkonem 450 kW a druhým pak 175 kW.

Dobrou zprávou je také to, že v současné době lze v testovacím provozu využívat stanici bezplatně.

Radek Pecák