Volkswagen chce podpořit svoji kompetenci v oblasti elektrických vozů další výraznou marketingovou akcí. Podle dobře informovaných zdrojů chce zajet historicky nejrychlejší kolo na slavném okruhu Nürburgring.

Podle informací, které získal od specialistů německé automobilky britský magazín Autocar, si již značka zarezervovala termíny na legendární severní smyčce během příštího května.

Oficiálně se bude Volkswagen snažit se slavným vozem I.D. R, který zdrtil konkurenci při americkém závodu na Pikes Peak, ustanovit na Nürburgringu nový rekord v kategorii elektrických aut. Jenže, to podle expertů zvládne doslova s prstem v nose. Současný rekordní čas totiž drží Nio EP9 z roku 2017. To zvládlo necelých jedenadvacet kilometrů okruhu v čase 6 minut a necelých šestačtyřicet sekund.

Jízda na simulátoru přitom německým inženýrům ukázala, že I.D. R by mohl být v současné době schopen zajet čas i pod pět minut a třicest sekund. Absolutní rekord přitom drží speciál Porsche 919 Hybrid EVO z Le Mans. Okruhem prolétl během 5 minut a 19 sekund.

To, že by elektrický závodní Volkswagen mohl být v závodě na jedno kolo konkurenceschopný je překvapivé hlavně při pohledu na maximální výkon tohoto stroje. Ten je pouze 671 koňských sil, přičemž oba výše zmíněné speciály disponují výkonem minimálně o pět stovek koní vyšším.

V současné době prý technici Volkswagen Motorsport připravují změny na I.D. R zejména v tom smyslu, aby byl schopen dosáhnout vyšší maximální rychlosti než je dosavadní limit 241 kilometrů v hodině. Pracuje se také na pohonném ústrojí.

Pokud k pokusu skutečně dojde, je prakticky jisté, že za volant usedne Rolland Dumas. Tento francouzský pilot je už s elektrickým Volkswagen dostatečně sžitý, a navíc má mnoho zkušeností ze čtyřiadvacetihodinových závodů právě na Nürburgringu.