Tuzemské zastoupení značky Hyundai předvádí na různých místech testovací vůz Kona Electric, na jehož boku se skví číslo 482 signalizující údaj o dojezdu na jedno nabití. Nyní ho bude muset přelepit...

Špatná metodika použitá nezávislou institucí při měření dojezdu elektrických modelů korejských značek Hyundai a Kia stojí za tím, že obě značky musí měnit oficiální technické údaje k vozu. Zatímco dříve se uvádělo, že podle homologačního cyklu WLTP ujede Hyundai Kona se silnější baterií s kapacitou 64 kWh 482 kilometrů a po technické stránce velmi podobná Kia e-Niro dokonce 485 kilometrů, nyní se oficiální dojezd obou elektromobilů o pár desítek kilometrů snížil. U vozů s menším baterií, kde byla původně hodnota nad hranicí tři sta kilometrů, se akční rádius dostal pod ni.

Důvodem je podle oficiálních tiskových zpráv, že testovací instituce použila při měření nepřiměřeně dlouhý městský úsek, který je pochopitelně díky vysoké míře rekuperace, pro hodnoty dojezdů aut s elektrickým pohonem výhodný.

Nynější hodnoty tak dosahují v případě Kony (s velkou baterií) 449 kilometrů, e-Niro by mělo zvládat 455 kilometrů. Rozhodně to jsou stále velmi dobrá čísla, která pravděpodobně žádného potenciálního zákazníka neodradí.

Uvidíme, na kolik bude nakonec stanoven dojezd dalšího připravovaného elektromobilu tohoto korejského koncernu. Kia e-Soul bude mít totiž shodnou elektrickou výzbroj jako dva výše zmiňované modely.