V rychlém sledu po elektrické verzi modelu Niro představuje automobilka KIA také novou generaci elektromobilu Soul. Tento vůz se sice pro různá teritoria bude vyrábět také s konvenčními typy pohonu, v Evropě však bude k mání jen jako vůz neprodukující v místě svého provozu žádné emise.

Design je evolucí dosavadního Soulu, ovšem v přední části se podstatně zúžily hlavní světlomety a koncová světla vzadu v podstatě kompletně obepínají celé zadní okno.

Technické parametry automobilu, který se představil na autosalonu v Los Angeles, nejsou žádným velkým překvapením. V útrobách se ocitne baterie s kapacitou 64 kWh. Elektromotor poskytuje maximální výkon 147 kW a maximální točivý moment 395 Nm. Výkonové parametry však ještě nejsou známy, protože není dokončen homologační proces. Dojezd by měl být přibližně stejný, jako v případě Nira EV.

Oproti předchůdci by měl vůz mít i lepší jízdní vlastnosti, a to díky nezávislému zavěšení všech kol. Oproti dosavadním zvyklostem se nový elektrický Soul bude nabíjet u rychlodobíječek pomocí konektoru CCS. Dosud se totiž prodával s konektorem Chademo.

Automobil měří na délku 420 centimetrů šířka činí 180 centimetrů a výška 160.

Řidič bude moci v závislosti na zamýšleném jízdním stylu využít čtyři elektronické režimy - Eco, Comfort, Sport a Eco+, které ovlivňují například reakci motoru na sešlápnutí akceleračního pedálu nebo činnost klimatizace i úroveň rekuperace.

Aktuální úroveň rekuperace pak bude moci řidič ovlivnit i páčkami u volantu. K dispozici jsou čtyři stupně, přičemž první znamená po sejmutí nohy z akceleračního pedálu nulovou rekuperaci, další pak postupně přidávají na brzdném účinku.

Na evropský trh se nový elektrický Soul, který se vyrábí v Koreji, dostane v průběhu jara příštího roku. Česká republika bude zřejmě následovat až za zeměmi, kde je díky státní dotační politice o elektromobily vyšší zájem.

Radek Pecák