Automobilka Audi bude mít z německé prémiové "trojky" příští rok v nabídce zřejmě největší počet čistě elektrických modelů. V Los Angeles právě představuje zatím kamuflovaný vůz e-tron GT.

Model je po technické stránce sourozencem vozu Porsche Taycan. Měl by tudíž disponovat zhruba stejnými parametry jako elektromobil ze Stuttgartu. Předpokládá se tak výkon motorů kolem 400 kW, dojezd přes pět stovek kilometrů a schopnost nabíjení výkonem až 350 kW díky přítomnosti osmisetvoltové elektrické palubní sítě.

České zastoupení automobilky se čtyřmi propojenými kruhy předpokládá, že na trhu se tento automobil objeví ještě během příštího roku. Předběhnou ho ovšem dva jiné elektromobily značky: ještě před příchodem jara již představený e-tron a nedlouho po něm by měla následovat druhá karosářská verze tohoto modelu, což je e-tron Sportback. Jak se dá očekávat, bude mít záď ve stylu kupé. Techniku ovšem podědí po "klasickém" e-tronu.

Kromě čistých elektromobilů ovšem Audi začne představovat také novou generaci svých plug-in hybridních vozů. Půjde o elektrifikované verze středního SUV Q5 a vlajkové lodi A8. Manažerský vůz by měl být schopen ujet na elektřinu podle původních informací z doby představení nové generace zhruba 50 kilometrů. Je ale možné, že nakonec to bude více.

Audi Q5 e-tron bude pohánět dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 188 koňských sil. Elektromotor mu pak bude schopen asistovat s výkonem 108 koní.

Dojezd na jedno nabití baterie by měl činit téměř sedmdesát kilometrů.

Po těchto elektrických a elektrifikovaných modelech budou v poměrně rychlém sledu následovat další. Vedení značky totiž uvedlo, že do roku 2025 chce nabízet nejméně deset čistých elektromobilů a stejný počet plug-in hybridních vozů.

Mezi ně se s téměř stoprocentní jistotou zařadí také modely A6 a Q3.

Radek Pecák