Brzy bude možná zbytečné vybavovat nově budované rychlodobíjecí stanice také konektorem typu Chademo. Zdá se, že na evropském kontinentu jednoznačně zvítězí standard CCS.

Nedávno se ve sdělovacích prostřednicích objevila informace, že americká značka Tesla hodlá vybavovat své modely dodávané na evropský trh dobíjecím standardem CCS, a nyní se zdá, že na něj přejde také evropský výrobce Renault.

Informoval o tom portál InsideEVs, který zveřejnil fotografii přídě prototypu připravované druhé generace modelu Renault Zoe. Ten má v přídi zabudovaný právě rychlodobíjecí konektor CCS.

Snímek sice neposkytl přímo Renault, ale značka svůj vůz vystavila na elektromobilním sympoziu v nizozemském Arnhemu, kde si ho mohl prohlédnout například Roland van der Put, což je šéf síťových technologií u provozovatele sítě dobíjecích stanic Fastned.

Renault nové Zoe představí příští rok. Očekává se, že i nadále ho bude možné nabíjet výkonem 22 kW, ale současně získá i možnost rychlodobíjení.

Do útrob dostane také větší baterii, než je současných 41 kWh. Předpokládá se kapacita kolem 55 kWh. To by mělo znamenat reálný dojezd přes 400 kilometrů.

Dobíjecí standart podle technického manažera KIA Michala Tolara změní z Chadema na CCS také tato korejská automobilka. Zatímco dosavadní generace elektrické verze Soul měla Chademo, nová už přijede na trh s CCS. Stejné je to i v případě Nira EV.

Zřejmě jedinými elektromobily, které tak zůstanou na trhu se standardem Chademo, se stanou ty od Nissanu - tedy Leaf a e-NV200.

Radek Pecák