Zatímco prodej klasických aut stagnuje, automobily, které jsou schopné jízdy čistě na elektrickou energii, se prodávají v tempu o 35 procent vyšším než vloni.

Ze statistiky Sdružení evropských výrobců automobilů vyplývá, že celkem si Evropané letos během prvních devíti měsíců koupili 273 tisíc aut, které do svých baterií můžou čerpat energii z rozvodné sítě. Z toho bylo přibližně 132 000 čistých elektromobilů a zbytek vozů kategorie plug-in hybrid. Podíl elektromobilů na celkových prodejích nových osobních automobilů v Evropě činil přibližně 2,2 procenta.

Země, kde je o elektromobily největší zájem, zůstávají už nějakou dobu stejné. Na tradičně první Norsko (52 000 kusů) se však už natěsno dotahuje Německo (50 000) a moc nezaostává ani Velká Británie (45 000). Nad hranici deseti tisíc se pak dostala ještě Francie, Švédsko, Nizozemí a Belgie.

Česká republika je s necelými sedmi stovkami prodaných elektromobilů a plug-in hybridů v žebříčku zemí až devátá od konce. Z bývalých socialistických zemí nás předhonilo Polsko (téměř tisíc) a překvapivě i Maďarsko (téměř 1500).

Zájem o elektromobily prakticky nejeví zákazníci v Pobaltí, mizivý zájem je třeba také v Řecku, Bulharsku nebo na Slovensku.

Zatímco ve většině zemí je zájem o "čisté" elektromobily vyšší nebo stejný v porovnání s prodeji plug-in hybridů, existuje pár výjimek. Plug-in hybridy si lidé a firmy hojně žádají například Velké Británii, Švédsku, Belgii, Finsku či Dánsku.