Aby bylo možné v příštích letech a desetiletích udržet vyrobené elektromobily v provozu, bude muset vzniknout bohatě dimenzovaná síť dobíjecí infrastruktury. Představu o tom dává současný počin automobilky Opel.

Opel v současnosti zatím ještě nenabízí žádný v Evropě vyrobený elektromobil. To se ale má vbrzku změnit. Do roku 2020 mají dealeři značky mít v nabídce čtyři "čisté" elektromobily a všechny vyráběné modely budou elektrifikované do roku 2024.

Protože prototypy a vozy z předvýrobních sérií, které musí před schválením do sériové výroby absolvovat mnohatisícikilometrové jíízdní testy, bude nutné nabíjet, investuje nyní automobilka do vybudování více než 160 dobíjecích stanic u svého vývojového centra v Rüsselsheimu. Dokončeny mají již na počátku příštího roku.

Na tuto práci není Opel sám. Spolupracuje s Univerzitou v Kasselu a dvěma firmami, které se specializují na budování dobíjecí infrastruktury.

Navíc Opel vytvoří ve svém testovacím centru Rodgau-Dodenhofen modulární zásobník elektrické energie. Do něho bude zakomponováno 18 bateriových modulů z vysloužilých vozů Opel Ampera. Kapacita tohoto úložiště je taková, že by elektřina z něho postačila pro pokrytí měsíční spotřeby čtyřčlenné domácnosti.