Jaguar I-Pace je prvním evropským elektromobilem prémiové značky, který se už začal dodávat zákazníkům. Teď začíná sbírat i různá ocenění.

Daří se mu i po prodejní stránce. Například v Norsku jich zdejší dealeři britské značky zvládli během října prodat již přes čtyři sta. Je reálné, že do konce roku jich v této severské zemi bude jezdit více než tisícovka. Je to však samozřejmě i díky tomu, že v Norsku jsou díky státní podpoře tyto luxusní elektromobily podstatně levnější než třeba u nás. Připomínáme, že tužemská základní cena Jaguaru I-Pace přesahuje hranici dvou milionů korun.

Ještě překvapivější je ale čerstvá zpráva ze sousedního Německa. Tam se tento elektromobil právě stal Autem roku. To je pro zdejší značky určitě velmi tvrdá a nečekaná rána. Vždyť jeho konkurenty byly například nové generace oblíbených a respektovaných vozů jako jsou Audi A6 či Volkswagen Touareg.

Celkem se o prestižní titul ucházelo 59 automobilů. Jaguar nakonec porotu přesvědčil díky svým dynamickým schopnostem, designu a výkonu. Druhé pak skončilo Audi A6, třetí byl Touareg a čtvrtý Peugeot 506. Do první pětky pronikl ještě další elektromobil, byť fakticky se jedná o vůz poháněný vodíkovými palivovými články, Hyundai Nexo však nakonec ztratil část svých bodů kvůli menší praktičnosti.

Také v České republice by se letos teoreticky mohl stát Autem roku elektromobil. V seznamu 23 nominovaných vozů jsou hned tři. Konkrétně se jedná o Jaguar i-Pace, Nissan Leaf a Renault Zoe.

Radek Pecák