Jednu z kardinálních otázek budoucího rozmachu aut na elektřinu se snaží vyřešit automobilka Audi ve spolupráci se specializovanou firmou Umicore.

Až dosud se moc nevědělo, co se bude dít s bateriemi elektromobilů a hybridních vozů poté, co doslouží ve vozidle a jejich snižující se kapacita již nedovolí ani využití v různých úložištích energie. Možné cesty se rozhodly společně hledat automobilka Audi a specializovaná belgická firma se zaměřením na recyklace odpadů Umicore.

Smlouvu o spolupráci obě společnosti uzavřely již na začátku letošního léta a nyní jsou k dispozici první výsledky laboratorních testů. Při nich se ukázalo, že kolem 95 procent materiálů, které obsahují vysokonapěťové baterie lze recyklovat a znovu použít v bateriích pro nové elektromobily. Konkrétně jde o prvky jako je kobalt, měď či zinek.

Specialisté nejprve analyzovali současnou baterii pro plug-in hybridní vůz Audi A3 e-tron. Poznatky ovšem především chtějí využít pro konstrukci baterií používaných pro první "čistý" elektromobil značky, což je Audi e-tron.

"Chceme být průkopníky a podporovat recyklační procesy. Je to součást našeho programu na snižování emisí CO2," uvedl v tiskové zprávě člen představenstva společnosti Audi Bernd Martens.