Je to asi tak, kdybyste přijeli k čerpací stanici, natankovali benzin či naftu za pětistovku, ale u pokladny by po vás chtěli šest set korun. To proto, že se několik litrů pohonné látky během plnění nádrže někam ztratilo....

Německý autoklub ADAC porovnal udávanou kapacitu baterií dvanácti typů v současnosti prodávaných elektromobilů s tím, jaký odběr ukáže elektroměr při dobíjení na plnou kapacitu.

Skutečnost je taková, že u některých typů zaplatíte až o přibližně pětinu více energie, než kolik jí pak můžete využít při jízdě. Konkrétně například BMW i3 má kapacitu akumulátor 27,2 kWh, ale při nabíjení se spotřebovalo 32,6 kWh. Podobný procentuální rozdíl zaznamenali technici ADAC u minivozu Smart EQ. Ten si do baterií s kapacitou 17,6 kWh "vzal" 20,5 kWh.

V absolutních hodnotách se dobíjení ovšem nejvíce prodraží těm uživatelům elektromobilů, které mají "velkou" baterii. Konkrétně například u Hyundai Kona Electric to bylo při měření 9,9 kWh, u Renaultu Zoe 8,5 a u Tesly Model X 100D 8,3 kWh. To znamená při každém dobíjení finanční ztrátu ve výši několika desítek korunn.

Naopak zajímavostí je, že Volkswagen e-golf vykazoval plné nabití své baterie, která má kapacitu 35,8 kWh, už po načerpání 34,9 kWh.