Nissan Leaf je prvním autem, které získalo oficiální souhlas německých regulačních orgánů se zapojením do energické přenosové soustavy jako zdroj. Informovala o tom agentura Reuters.

Technologie Vehicle-to-grid (V2G) umožňuje vlastníkům vozů, aby v případě zvýšené poptávky po energii prodávali energii uloženou v bateriích elektromobilů energetickým společnostem.

Infrastrukturu, která je k tomu zapotřebí, začne Nissan dodávat zájemcům v příštím roce. Zatím však půjde jen o ty firmy, které využívají vozový park obsahující nejméně šedesát elektromobilů této značky.

Nissan do současné doby prodal na celém světě přibližně 370 000 kusů svých elektromobilů. Je však, stejně jako jeho alianční partner Renault, velmi aktivní v hledání možností, jak baterie ve vozech propojit s přenosovými soustavami. Současně to vyhovuje i energetikům, protože velké množství naráz dobíjených elektromobilů by jim mohlo přinést problémy.

Milion elektromobilů, které by byly přes obousměrné nabíječky připojeny do sítě, by bylo schopno poskytnout během několika sekund 10 GW elektrické energie.

Mírnou komplikací se zatím jeví, že Nissan stále využívá nabíjecí standard Chademo, zatímco další velcí evropští hráči v oblasti elektromobility se rozhodli pro CCS. Navíc, takzvané oboustranné nabíječky, jsou v současnosti velmi drahé.