Frankfurtský autosalon se v září příštího roku stane dějištěm premiéry prvního elektromobilu značky Porsche. Nyní se však již ručně smontovávají prototypy, které se podrobí závěrečné fázi testování

Britský magazín Auto Express přinesl řadu informací o tomto voze, které zatím nebyly publikovány. Tak například to, že řidičská pozice má být prakticky stejná jako v kultovním modelu 911. Zavazadlové prostory budou dva - jeden vpředu a druhý vzadu.

Neméně zajímavé jsou některé technické údaje. Porsche zatím nechce prozradit kapacitu baterie, ani dojezd, podařilo se však zjistit, že nabíjení bude díky osmisetvoltové elektrické soustavě nebývale rychlé. Konkrétně by se již během devíti minut u rychlodobíječky s výkonem 350 kW mělo získat dostatek energie na ujetí dalších 290 kilometrů.

Indukční dobíjení se pro Porsche Taycan údajně také připravuje, nebude však k dispozici od samého počátku výroby v roce 2020.

Baterie však má mít větší energetickou hustotu, než jakou disponují stejné díly ve vozech Tesla. To se hodí vzhledem k tomu, že výkon elektromotorů přesáhne 600 koní. Taycan bude schopný zrychlovat z nuly na stovku pod 3,5 sekundy a z nuly na dvoustovku za méně než 12 sekund. Maximální rychlost dosáhne 250 kilometrů v hodině. Kromě tohoto vrcholného modelu ovšem Porsche nabídne i další varianty ve výkonových stupních od 400 koní. Porsche počítá standardně s pohonem všech kol, není však vyloučeno, že později vyvine i variantu s pohonem pouze zadní nápravy.

Zajímavostí je, že motory pro vůz jsou odvozené od těch, které poháněly speciál LMP1 pro čtyřiadvacetihodinovku Le Mans Porsche 919.

Připomeňme ještě, co vlastně znamená označení tohoto modelu. Taycan se má správně vyslovovat jako tý-kon a jedná se pojmenování mladého bujného koně. Právě toho, který je tradiční součástí loga automobilky.

Po Taycanu Porsche představí i další své elektrické vozy. Druhým v pořadí bude jistě crossover.