Před pár dny jsme informovali, že BMW opět navyšuje kapacitu baterií ve svém stále jediném elektromobilu i3. V souvislosti s tím přestane nabízet verzi REX, tedy se spalovacím motorem prodlužujícím dojezd.

Už 260 kilometrů v reálném provozu by měl být, podle představitelů BMW, schopen ujet na jedno nabití jejich elektromobil i3. Stane se tak díky zvětšení kapacity baterie až na 42,2 kWh. Takový vůz pak má v cyklu WLTP homologovaný dojezd 310 kilometrů. S poslední verzí baterie s kapacitou 33 kWh to bylo o 55 kilometrů méně.

V této souvislosti, a také díky tomu, že se zahušťuje síť dobíjecích stanic, už tak prý není zapotřebí nabízet verzi REX. Ta měla vedle elektromotoru u zadní nápravy namontovaný dvouválec se skútru se zdvihovým objemem válců 647 cm3 a výkonem 28 kW. Agregát však nepoháněl kola vozu, sloužil jako generátor. Než se spotřebovalo palivo z devítilitrové nádrže, byl schopen prodloužit dojezd teoreticky až o 150 kilometrů, v praxi spíše o stovku.

Informaci o změně výrobního programu přinesl britský magazín Autocar, podle něhož to některých trzích může pro prodejce BMW znamenat určité problémy. Například ve Velké Británii tvořila varianta REX zhruba tři pětiny z celkových prodejů tohoto elektromobilu, přestože byla téměř o sto tisíc korun dražší.

Nyní si tak  zájemci budou moci vybírat pouze ze dvou verzí BMW i3. Jednak ze standardní varianty i3, která má elektromotor s výkonem 125 kW a nejvyšším točivým momentem 250 Nm, jednak také z modelu i3 S. V tomto případě je výkon vyšší o 10 kW a točivý moment o 20 Nm.