Už ne přes sto tisíc, jak představitelé Volkswagenu uváděli na konci minulého roku, ale dokonce přes sto padesát tisíc elektromobilů chce tato značka prodávat během dvanácti kalendářních měsíců již v roce 2020.

Kvůli tomu, a také v souvislosti se stále se zpřísňujícími emisními limity v Číně a v Evropě, se VW snaží co nejvíce urychlit vstup svého prvního modelu I.D na trh. Tím bude hatchback postavený na speciální platformě MEB a měl by nést název Volkswagen I.D Neo. Následovat bude auto s karosérií SUV. Dohromady by tyto dva modely měly minimálně v prvním období činit dvě třetiny prodejů všech elektrických modelů Volkswagenu. Kromě nich totiž budou na trhu ještě současný elektrický golf a Up! a zřejmě se začne také s prodejem velkoprostorového vozu vzniklého z konceptu I.D BUZZ.

Čtvrtým "novým" elektromobilem VW pak bude luxusní sedan (I.D. Vizzion). Tyto elektromobily budou mít v závislosti na použité baterii dojezd od 320 do 540 kilometrů. Bude je možné nabíjet výkonem až 125 kW.

V roce 2025 pak chce Volkswagen prodávat ročně již milion svých elektromobilů. Nabídka by měla být široká i v ostatních značkách koncernu. Již v roce 2022 totiž dealeři budou nabízet 27 typů elektromobilů. Platformu MEB využijí především značky Volkswagen, Audi, Škoda a Seat. Porsche bude mít svoji vlastní.

Radek Pecák