Už příští rok by se měl představit první vůz značky Volkswagen, vyvinutý od začátku pouze jako elektromobil. Do prodeje přijde v roce 2020 a výrobce slibuje, že jeho základní verze by neměla stát víc než dieselový Golf.

Čtyřdveřový kompaktní vůz, jehož předobrazem je koncept I.D., zřejmě ponese název Neo. Volkswagen představil první podrobnosti o jeho podvozku a kapacitě baterií. Platforma MEB bude sloužit jako základ elektromobilů i pro další koncernové značky včetně Škody. Od začátku byla navržena pouze pro elektromobily, není jen upravenou variantou některého stávajícího koncernového podvozku. Měl by být natolik flexibilní, že bude možné ho použít pro různé velikosti vozů, od kompaktů, přes SUV až po dodávky.
„I.D. je milníkem technologického rozvoje. Bude to první plně funkční elektrické vozidlo, které si budou moct dovolit miliony lidí,“ řekl Christian Senger, vedoucí oddělení e-mobility Volkswagen Product Line. Základní verze čtyřdveřového kompaktu by totiž podle něj neměla stát víc než dieselový Golf.
Kvůli absenci spalovacího motoru bude mít podvozek nadprůměrně velký rozvor a nápravy posunuté velmi blízko ke kraji karoserie. Tím vznikne velký vnitřní prostor pro cestující. Na podlaze mezi nápravami budou umístěny baterie. Výrobce je bude nabízet ve třech úrovních kapacity, podle toho se bude také odvíjet dojezd vozu, a to v rozmezí od 330 do 550 kilometrů. Rychlonabíječka o výkonu 125 kWh by měla auto nabít z nuly na 80 procent kapacity během 30 minut.