Jakmile dostanou do trvalého užívání Volkswagen e-Golf, který jim v rámci propagace tohoto typu mobility zapůjčilo tuzemské zastoupení značky Volkswagen, začnou na polygonu bezpečné jízdy Autodromu Most organizovat kurzy bezpečné jízdy s tímto vozem. To by se mělo stát v prvních týdnech příštího roku.

"Dospěli jsme k názoru, že je velice vhodné, aby se uživatelé tohoto typu vozidel seznámili s jeho vlastnostmi, které jsou přece jen do jisté míry odlišné od vozidel s klasickým typem pohonu," uvedl v rozhovoru pro Autonaelektřinu.cz odborník na bezpečnou jízdu Jiří Patera. Ten je také autorem metodiky výcviku při takových kurzech. Odlišné jízdní vlastnosti a také chování vozu v některých jízdních situacích má na svědomí jiné těžiště vozu a hlavně vyšší hmotnost.

"Budeme lidi především učit, že je nutné si nechávat při jízdě větší rozestupy, což by mělo zajistit dostatek prostoru pro případné náhlé brzdění. Větší odstup od auta jedoucího vpředu by ale současně měl posloužit k tomu, že se s elektromobilem pojede plynuleji a nebude se tolik plýtvat energií z baterií," uvedl Patera.

Podle něho je třeba řidiče elektromobilů seznámit také s chování vozu na používaných užších a na vyšší tlak nahuštěných pneumatikách a na některé záludnosti. "Například, když byste nabil elektromobil někde na kopci, a pak hned sjížděl dolů, tak se budete moci spolehnout pouze na mechanické brzdy. Brzdění rekuperací totiž v takové chvíli nefunguje," uvedl zkušený instruktor.

Instruktoři během kurzů také budou seznamovat lidi se správným postupem při případné nehodě. Cena kurzu zatím nebyla oznámena. Měla by však být nižší než v případě klasických kurzů bezpečné jízdy.

RADEK PECÁK