
Jak už se u Škody pomalu stává tradicí, využívá své autosalonové kreace i k prezentaci technologií, které se s konkrétním prezentovaným autem vůbec neslučují.
Tak se tomu stane i během pařížského autosalonu. Hlavním lákadlem na stánku mladoboleslavské automobilky totiž bude studie Škoda Vision RS, která má tvary chystaného následovníka současného modelu Rapid a současně na sobě i prvky charakterizující příští sportovní verze RS.
V útrobách se ovšem skrývá pohonné ústrojí, které příští zatím nepojmenovaný Rapid, s největší pravděpodobností minimálně v několika příštích letech využívat nebude.
Naopak se dostane do modernizovaného Superbu a následně i do octavie příští generace i Kodiaqu po faceliftu. Jedná se samozřejmě o plug-in hybridní techniku a díky studii Vision RS už o ní také víme ty podstatné parametry. Kromě benzinové patnáctistovky s výkonem 110 kW se pod kapotou ocitne i elektromotor s výkonem 75 kW. Ten bude zapracovaný přímo do skříně dvouspojkové automatické převodovky a celé ústrojí dohromady poskytne maximální výkon 180 kW (245 koní). Díky tomu by mohl tento vůz zrychlovat z nuly na stovku během 7,1 sekundy.
Emise CO2 činí jen 33 gramů na kilometr jízdy. To i díky tomu, že čistě na elektřinu lze díky zásobě energie z baterie o kapacitě 13 kWh ujet až 70 kilometrů.
Škoda udává, že akumulátor lze dobít během 2,5 hodiny. Tím je nepochybně míněno dobíjení pomocí wallboxu. Možnost rychlodobíjení totiž k dispozici nebude.
Radek Pecák