I když velké části rozvážkových služeb a dalších subjektů využívajících dodávky pro jízdy pouze v hranicích toho či kterého města stačí denní dojezd kolem stovky kilometrů, řada z nich vyžaduje větší kapacitu baterií.

Teprve poté, když se reálný dojezd užitkových elektromobilů zvýší nad hranici dvou stovek kilometrů, začne být pro řadu podnikatelů tento alternativní pohon opravdu zajímavý. Typickým příkladem může být Nissan eNV 200, tedy malá dodávka, která je na trhu již řadu let.

V letošním roce, kdy se začala nabízet modernizovaná varianta s baterií o kapacitě 40 kWh se počet objednávek ve srovnání se stavem z minulého roku více než zdvojnásobil. Dosáhl na číslo 7000 kusů (128 procent loňského stavu).

Tento automobil je na trhu již od roku 2014. Dosud se ho v Evropě prodalo 18 000 kusů, což mu v uplynulých dvou letech při započítání jak skříňové, tak osobní varianty, zajistilo pozici nejprodávanějšího elektromobilu v této kategorii.

Na zvětšení dojezdu se v poslední době začali zaměřovat i u konkurence. Třeba Renault ZE Kangoo už má také větší (33kWh) baterii a nyní ABT představila elektrickou variantu Volkswagenu Caddy s kapacitou baterií 37,3 kWh a dojezdem 220 kilometrů.

Ve vývoji jsou již přitom i užitkové automobily, které by mohly sloužit i pro dopravu zboží či osob na delší vzdálenosti. Konkrétně střední dodávka vycházející z konceptu Volkswagen I.D. Buzz by díky baterii s kapacitou 110 kWh mohla zvládnout na jedno nabití až 550 kilometrů.