Energetický gigant ČEZ se v tiskové zprávě pochlubil, že jeho vozový park obohatila pětice nových elektromobilů. Jedná se o model Hyundai Ioniq Electric a firma auta pořídila s využitím dotačního programu pro nízkouhlíkové technologie.

Vozy budou využívat zaměstnanci vodních elektráren v lokalitách Dlouhé stráně, Štěchovice, dále klasických tepelných elektráren a tepláren i specialisté ČEZ Esco v Plzni a ČEZ energetické služby v Ostravě.

Tyto vozy rozšířily počet využívaných elektromobilů v energetické firmě na více než třicet, jak uvedl mluvčí Martin Schreier v tiskové zprávě vydané při této příležitosti. Jenže flotila aut, které ČEZ v naší republice využívá, čítá přes 4500 vozidel. Elektromobilů je tedy z nich pouze necelé procento.

I když je nepochybné, že určité množství z nich jsou speciály do terénu, kam se elektromobily nehodí, je to stále velmi mizivý počet. Vždyť více elektromobilů (cca 40) již v současnosti provozuje například banka Money Bank. Z celkového počtu jejích služebních aut již elektromobily tvoří deset procent a počet se má neustále zvyšovat.

ČEZ se přitom začal elektromobilitou zabývat již před více než sedmi lety. Tehdy převzal k testování první tři elektromobily Peugeot iON. Již v prosinci 2010 byla ale podepsána smlouva, ve které se ČEZ zavazoval, že do konce roku 2012 vybuduje 150 dobíjecích stanic.

Nyní, když započítáme i nově otevřené místo u McDonaldu v Písku, jich není ještě ani 120.

Radek Pecák